Khamis, Jun 19, 2008

Ella bertudung dan Mas Idayu berjubah labuh


Sedari awal isu artis di konsert 100 hari PR mentadbir Selangor, saya berharap pihak-pihak yang terlibat dapat menyelesaikannya secara paling hikmah. PAS nampak agak mendesak apabila Pemuda dan ketuanya menghantar memorandum bantahan. Iya…kekadang dalam keterujaan kita terbuat silap. Mujur, Tan Sri Khalid nampak matang mendepani isu ini. Beliau tidak melatah dan kepijaran dapat diturunkan.

Saya hanya berharap, pemuda PAS bijak dengan penuh hemah menangani isu ini. Jangan sehingga ditempelak jumud dan tidak matang. Isu hiburan dan artis adalah dominan kini. Mana ada orang yang tidak berhibur, termasuklah orang-orang PAS sendiri. Cuma…caranya bagaimana?

Itulah…semalam saya ada membuka kitab Yusuf Al-Qaradawi, saya buka Bab Aurat Wanita dan Bab Hiburan. Saya sudah tandakan muka suratnya. Saya mahu bawa ke pejabat…nanti saya tuliskan dalam halaman ini. Tapi…largh…terlupa.

Mungkin panduan di dalam kitab yang bertajuk ‘Halal dan Haram Dalam Islam’ itu dapat dijadikan panduan. Sebenarnya, banyak benda yang boleh termasuklah hiburan. Dan saya ulangi sekali lagi pandangan saya…izinkanlah Ella dan Mas Idayu berkonsert, tapi kenakan SYARAT kepada mereka. Ya, sesekali teringin juga melihat Ella yang mengurai rambutnya itu bertudung litup dan Mas Idayu yang berkebaya ketat itu berjubah ala Waheeda…okay tak? Lain-lain syarat…fikirlah sendiri. Hmm...Yusuf Islam sendiri pun memetik gitar bila menyanyi...saya suka bunyi gitar, macam lagu-lagu dakwah Ramly Sarip dan Opick, melodinya menjentik emosi, menusuk sekali!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam

Konsert ini bukan sempena 100 hari PR mentadbir Selangor tetapi sempena perlawanan bolasepak antara pasukan pilihan Selangor dan Singapura

Sekian, Wassalam

U-HAH berkata...

Largh...silap lagi, t/k atas pembetulan...