Isnin, Jun 23, 2008

Otai Umno yang pening


Saya suka mendengar pandangan golongan veteran atau otai Umno. Mereka ini kadang-kadang memanglah fanatik Umno. Tapi kadang-kadang mereka juga marahkan Umno. Saya pun tak tahu pendirian mereka yang sebenar. Bila Umno dilanda kemelut, mereka simpati pada Umno. Tapi bila dengar segala kebejatan pemimpin Umno, misalnya merosakkan bahasa Melayu, maka mereka marah pula.

Nak tahu, dalam banyak-banyak isu politik mereka sebenarnya tertarik dengan penampilan berbeza Kerajaan Pakatan Rakyat. Misalnya, mereka rasa kagum dengan sikap sederhana Ketua Menteri Pulau Pinang, ketelusan para MBnya, usaha kerajaan Selangor misalnya meringankan beban biaya hidup rakyat dengan air free dan banyak lagi.

Hmm...Malam ini saya ada satu lagi modal…iaitu, empat orang Ahli Parlimen PR hanya berbasikal ke parlimen…iaitu Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, N Gobalakrisnan ( Padang Serai ), Zulkifli Nordin (Kulim) dan Hee Loy Sian (PJ Selatan). Saya yakin, otai Umno itu akan lebih nampak sebenarnya, siapa yang patut dia sokong selepas ini.

Di samping itu, nampaknya makin peninglah BN berhadapan dengan kesederhanaan para pemimpin PR. Saya mahu, biarlah kesederhanaan ini menjadi trade mark PR. Sebabnya saya pun meluat juga melihat pemimpin asyik berkereta besar, sedangkan kita rakyat bawahan ini, nak beli kereta Myvi sebiji pun bagaikan meneran berak yang keras..!

Tiada ulasan: