Isnin, Jun 23, 2008

Adik sudah main cinta

Adik saya sudah besar. Tiga daripadanya sudah tamat study, seorang di UIA dan dua di UiTM. Masing-masing sudah punya buah hati. Yang kedua sudah pun bertunang. Dua masih dalam perancangan.

Sesungguhnya, soal cinta adalah enak. Ia penuh tenaga membakar diri. Malam terasa pijar dan siang terasa beku, hanya dengan cinta. Tak usahlah kita ungkap bahasa lama, mandi tak basah dan makan tak kenyang-kenyang. Muda-mudi kini tak reti semua itu. Mereka sebaliknya kenal apa itu KFC yang sedap hingga menjilat jari atau Burger Prosperity di drive through McD! Iyah...Masa bercintalah makan lebih kenyang, kerana dapat makan dengan orang tersayang…eiii...geli rasanya!

Jujurnya, saya hanya mengharapkan pilihan adik-adik saya biarlah yang terbaik. Semasa menitipkan mereka ke IPT dahulu, antara pesan saya ialah, cari kawan yang meletakkan agama di tempat pertama. Saya harap…mereka tidak lupa pesanan itu. Amin…

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan le jeles.. deme dok sembang lama-lama.. u-hah dulu pun ape kurangnya.. abis bil tepon opah naik especially bila cuti semester..

U-HAH berkata...

Mana ada...sembang tu dengan makwe lama...dekat rumah je...he...he... ;)