Jumaat, Jun 06, 2008

Apabila Pak Lah harap…Jangan ada demonstrasi!

Pelik tak? Apa yang nak pelik, nampaknya Pak Lah sudah tahu. Sudah tahu bahawa pengumumannya pasti tidak mendapat restu. Restu rakyatlah… Apabila menyebut rakyat, maka termasuklah semua orang. Termasuklah orang berparti dan orang non-parti, orang mengundi dan orang malas mengundi. Termasuklah orang UMNO, MIC, MCA, Gerakan, PPP dan semuanya. Orang Pakatan Rakyat biasalah…memang sejak dahulu tidak merestui Pak Lah Hadari!

Ha! Ha! Ha! Biarkan…baru depa tahu akibat tangan-tangan mereka, maka mereka yang rasa kesannya. Saya teringat pesanan Allah… “Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah Allah, maka sesungguhnya dia berbuat kebaikan itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri dan barangsiapa yang sesat maka kesesatannya itu adalah untuk (kerugiannya) sendiri” (Al-Isra: 15)

Hua…menyesal aku…menyesal! Apa yang dikesalkan, nasi yang digoreng sudah hangit dan hitam di punggung kuali. Siapa yang teringin nak makan lagi. Jika nasi ditanak jadi bubur boleh juga tambah ikan bilis dan bawang goreng…hmm...sedaaap!

Ha, ambik kau! Rakyat dah nak buat protes, dah nak demo balik. Dulu November 2007 heboh satu dunia bila ratusan ribu rakyat berbaju kuning berhimpun di KL, kini jumlah yang sama bakal berhimpun lagi. Bajunya colour apa, belum pasti. Tapi, jangan terkejut jika jumlahnya menjadi jutaan orang.

Saya sebenarnya tidak gemar idea demo ini. Sebab nanti, adalah yang kena belasah, kena sembur gas pedih mata dan mandian air asid yang meloyakan. Saya malas nak dengar ada orang kena belantan, kena sepak terajang dengan polis bertopi merah. Semuanya menyakitkan hati dan memedihkan telinga. Semuanya membikin hati merintih…

Saya lebih suka rakyat buat silent protest! Silent protest memang tak nampak agresif, tidak radikal dan nampak ‘poyooo’; tetapi kesannya besar. Alah…parti Pak Lah jatuh macam nangka busuk di lima eh…enam negeri termasuk Wilayah Persekutuan KL baru-baru ini pun, kesan silent protest lah…

Haa…dah nampak? So, some one should tell Dr Hatta Ramly, Doctor…no need to make another rally, just make silent protest.

Okay, apa caranya…stay at your home just one day...every one...every body, don't go any where, all the vehicles and public transportation too...no car on the road, no pupils at school, no one at pasar borong, all bank and public office are close...and can we imagine what will happen later...Pak Lah and all his companions will cry...ooo my peoples, i'm sorry...i'm so sorry, now i announce again, the petrol's price is reducing back...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Anok Oghe Tupat - AKA Org Minyak Yg Dah X leh Jadi Org Minyak Sbb Minyak Naik. Tq F**k Lah.

SKARANG NI AKU DOK MENYUMPAH SETIAP PENGUNDI X KIRALAH DIA PENGUNDI BETUL KER PENGUNDI HANTU YANG MANA MENGUNDI B*BI NASIONAL (BN). KERANA MEREKALAH SELURUH RAKYAT MALAYSIA MENDERITA!!!!!!!!!!!!

Dr Blog ahmadatalib.blogspot.com

* kerajaan kita tak berhati perut!
* tak boleh buat beransur-ansur kah?
* saya pakai kereta Perodua Kancil. Kenaikkan ini menjejaskan hidup saya
* kalau macam ni, macam mana nak pergi cuti dan jalan-jalan cari makan
* What! They think we are millionaires ah!
* I regret voting the Barisan Nasional and put them back into power
* Is this how they return our faith and trust?
* BN menang pilihanraya, rakyat menderita
* Memang betullah orang kata BN tu maknya Barang Naik!
* Kalau ya pun nak naikkan harga, takkan tak boleh buat berperingkat
* Dahlah naikkan harga minyak, RTM pula cuba nak bagi hati kita sedap tetapi mereka tak ikhlas
* Tak boleh pakailah dia ni!
* Kita kena ajar BN di pemilihan akan datang
* Menteri memang mudah cakap, tetapi kita rakyat biasa yang bisa
* Dengan cara macam ni BN harap nak kembali berkuasa di Pulau Pinang, Kedah, Perak dan Selangor? Pergi jalan dah!
* Kerajaan dah bayangkan nak naik harga, tetapi tak sangka sampai begini!
* Apa dah jadi?

Tanpa Nama berkata...

Saya suka idea silent protest tu. Maknanya mogoklah tu. Duduk senyap-senyap kat rumah...tak ada sesiapa di luar macam dilanda Garuda...ha..ha...bayangkan apa akan berlaku. Tiada transaksi bermakna tiada money...no money meanings the economy will be in trouble lah...lepas tu bayangkan apa jadi pada BSKL...apa jadi pada sektor pengeluaran...last sekali apa jadi pada Pak Lah...