Rabu, Jun 18, 2008

Bila Roslan Aziz marah-marah


“Orang yang tahu fasal agama, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang ustaz dan kata kepada dia, hadis ustaz salah, sanad tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk suci," katanya kepada Malaysiakini.

Saya sudah menyebut dalam posting semalam. Namun membaca komen Roslan Aziz sedikit menggaru akal pemikiran saya. Ada juga benarnya. Memang kekadang golongan seniman dan artis kian menjauh lantaran sikap agamawan yang sombong… Tapi tak semuakan En Roslan, segelintirnya sahajalah kan...! Jika tidak, masakan Tuan Guru Nik Aziz sanggup menziarahi Amy Search dan makan di restoran Cheng Ho nya!

Saya tak nak mengata lebih. Tapi, artis pun memang kena bedah otak sendiri. Jangan rasa diri dah salah tu tak akan disoal oleh Allah. Hampa semua mukallaf apa. Hampa bukan insane…dah baligh lama dah.

Buat golongan agama, khususnya PAS…mungkin ini masanya hampa perlu berbuat sesuatu. Artis ini perlu didekati serapat-rapatnya. Tengok seperti Kak Ogy, kini nampaknya kian jauh…padahal dulu masa baru-baru berhijrah, siap jadi cover majalah Muslimah terbitan orang-orang PAS. Kenapa cam gitu…kenapa?

Saya pun suka tengok konsert apa. Saya pun suka lagu apa, lagu Scorpion…Wind Of Change pun saya suka. Sebenarnya, dalam melakukan tindakan memang kena hati-hati. Alah…bagi je Mas Idayu dan Ella buat konsert, tapi SYARATKAN mereka menutup aurat dengan baik..boleh…?

Tiada ulasan: