Selasa, Ogos 26, 2008

Beberapa pertunjuk

Anwar mengumumkan: Segera mengangkat sumpah Ahli Parlimen dan segera menggegarkan sidang parlimen!
Suasana berbahang pastinya menyelimuti - bukan sahaja P44 Permatang Pauh - bahkan seisi Malaysia. Seluruh minda tertumpu ke sana. Anwar dilihat calon favourite - jauh meninggalkan Dato Ariff; apatah lagi si calon AKIM - tapi, keawasan harus berada pada tahap maksima!
Saya menelusuri laporan beberapa akhbar dalam talian. Menarik untuk dikatakan, taktik kotor pihak-pihak berkenaan masih menguasai tarian p/ raya. Jelik dan memualkan. Sungguh...rakyat tidak wajar diperbodohkan. Ingatlah, zaman feudal Umno kebal dan bertulah sudah gemulah. Kini, zaman kuasa rakyat pula menunjuk arah.
Saya teringat, jika 10 tahun...letaklah tunggul pun calun Umno, pasti akan menang. Tapi di Permatang Pauh...kepala Datuk Firdaus bekas imam itu pun boleh kalah. Inilah kuasa rakyat, apabila wujud kesepakatan antara kehendak rakyat dan kehendak Tuhan, berlakulah perubahan.
Aduh...tak sabar rasanya menanti malam ini...saat penentuan nanti pastinya. Semoga Allah kabulkan doa saya sepanjang malam. Kurniakan kami pemimpin yang baik dan berkebajikan, amin.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya sokong 100% tuilsan anda