Rabu, Julai 30, 2008

Susahnya nak capai ke blogger dan isu-isu lain


Mutakhir ini, saya berhadapan dengan masalah untuk capaian ke blogger.com. Jenuh saya minta bantuan kawan-kawan daripada unit ICT, tapi tak juga berjaya diselesaikan.


Baru-baru ini, saya sudah melunasi hajat hati untuk menonton filem Ayat-ayat Cinta. Saya ada membuat catatan sejurus menonton, tapi saya tidak dapat menurunkannya di sini lantaran ia berada di dalam komputer riba isteri saya.


Walau bagaimanapun, keseluruhannya filem Ayat-ayat Cinta memang memberikan kepuasan. Teknik cinematography menarik ditambah dengan pengolahan kembali plot yang menjadikan jalan cerita lebih ringkas dan cepat. Saya tidak dapat membayangkan, jika keseluruhan novel itu difilemkan, ia akan menjadi filem paling panjang rasanya. Insya-Allah, saya akan titipkan kemudian pandangan saya mengenai filem itu.


Kemudian, saya juga telah membeli sound track filem berkenaan. Menarik lagu-lagunya. Antara yang mula-mula mencuri deria saya ialah lafu Ayat-ayat Cinta nyanyian Rossa. Cuma satu yang tak berapa best, penyanyinya tidak berlingkup aurat sedangkan filem mengenai agama yang nampak amat-amat sempurna.


***


Mutakhir ini begitu banyak isu melanda negara. Isu muzakarah yang kini menjadi muqabalah. Isu DSAI, bila mana ada transkrip laporan rawatan yang menafikan insiden liwat. Isu itu dan isu ini. Semuanya memeningkan kepala rakyat. Saya ingin menyeru kepada pemimpin-pemimpin, sudahlah kamu memeningkan kepala rakyat. Jangan nanti rakyat membeci dan hilang kepercayaan kepada apa yang semua kamu cakapkan. Bila rakyat sudah hilang percaya, saya bimbang Malaysia akan jadi tidak terkawal lagi.


Ada orang gila talak, siang malam asyik dok menyalak, habis semua kisah terselak, sedang orang tengok tergelak-gelak...


Seorang rakan saya mengesyorkan, jika Pas dan Umno disatukan...maka dia cadangkan nama Passono...


Hati saya geli-geleman dengan ide penyatuan ini.


2 ulasan:

Unknown berkata...

Amboiiiii..... Semenjak bila pula dah jadi kaki wayang ni....he he

U-HAH berkata...

Sejak kawan dengan Jiwa rasa...he...he...