Rabu, April 16, 2008

Pandangan saya terhadap sdr Faisal Tehrani

Salam FT,

sdr memang hebat, kerana dapat menganalisa secara mendalam dan analitikal sekali dan tidak lupa, juga kritikal amat. Sdr punya kelebihan dalam memberikan pandangan, lantaklah...ini blog saudara dan saudara boleh tulis apa-apa sahaja. Saya melihat isu PAS adalah isu manusia. Saya pun masuk PAS lebih awal dari Hasan Ali. Saya pun dapat tengok beza PAS dahulu dan PAS kini. Dulu kita ada Ibrahim Libya, kini entahlah...Mustafa Ali kot...
Sdr, PAS tetap akan buat salah...itu nature organisasi. Mana ada org atau organisasi tak de buat salah langsung, jadi bila ada org spt sdr maka adalah suara yang menegur. Tak salah menegur dan paling baik teguran itu disalurkan dengan baik. Saya pasti hj Mohamad Sabu pun setuju jika kita salurkan cara baik...
Saya hanya letakkan satu perkara, kemenangan PAS bersama konco-konco politiknya adalah mekanisme mengambil kuasa menerusi p/ raya. Jika anda sudah mengiktiraf p/ raya, maka anda harus bersedia dengan sepak terajangnya.
Sebab itu, kekadang terbaca artikel tulisan Hizbut Tahrir, terpikir juga p/ raya dan segala bentuk pemerintahan moden spt demokrasi ini adalah ciptaan barat, sebaliknya Islam menganjurkan sistem khilafah...so, apa nak buat sdr FT...mungkin kena bincang dan post mortem, PAS balik duduk sorang-sorang dan tak payah buat kerjasama politik dgn sapa-sapa...kemudian lancarkan jihad demi kekuasaan...wallahua'lam.

Tiada ulasan: