Jumaat, Mac 21, 2008

Hadis Pilihan Saya

“Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri.”

Hadith Riwayat Ibnu Majah


Muslim yang mukmin lagi muttaqin wajib meletakkan diri mereka di bawah peraturan Allah SWT. Keengganan berbuat demikian akan mengundang murka Allah dan menyebabkan mereka jauh dari rahmat Allah

Kita hendaklah bermuhasabah selalu, kenapakah kita sering berburuk sangka dan saling menyalahkan, mungkinkah kerana kita semasa diberikan peluang memegang tampuk kekuasaan di muka bumi, enggan melaksanakan hukum-hakam yang telah Allah SWT nukilkan di dalam Al-Quran?

Hadis di atas adalah peringatan kepada setiap manusia yang menghirup udara milik Allah di muka bumi ini, bahawa kekuasaan adalah kepunyaan Allah dan Allah akan mengambil balik kekuasaan itu dan mampu memporak-perandakan kita seandainya kita bersikap engkar kepada Allah SWT.
Inilah senario dalaman Umno kini, mereka saling menunding jari dan bercakaran sesama sendiri selepas kekalahan. Insaflah wahai Umno, kembalilah kepada manhaj Islam sebenar...bukannya manhaj Islam hadari ciptaan Pak Lah yang salah itu. Kekalahan anda di dalam p/ raya adalah satu peringatan daripada Allah sebenarnya. Sesungguhnya hanya mereka yang mengambil ingat itulah yang mendapat pertunjuk, wallahua'lam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.