Rabu, Februari 13, 2008

PRU 12 Menjelang Lagi


PAK LAH Baru sahaja mengumumkan Parlimen dibubarkan sebentar tadi dan ini menandakan sudah bermulanya kehangatan Pilihanraya Umum Malaysia Kali Ke-12 ini di Malaysia Al-hadari.


Saya ada berbincang dengan beberapa teman, antaranya menyatakan PRU pada kali ini antara yang tersengit selepas PRU musim reformasi dahulu. Ini kerana, isu-isu panas masih meruwap dalam atmosfera rakyat, dengan kenaikan harga minyak dan dijangka BN akan pasti mengumumkannya naik lagi seusia pilihanraya nanti, kenaikan harga barang, isu jenayah berat seperti bunuh dan rogol dan culik yang tidak surut-surut, isu rasuah, isu kehakiman yang bercelaru dan pelbagai isu sensitif seperti Hindraf amat-amat menjerakan BN!


Ada sumber menyatakan, BN mungkin mengalami kemerosotan undi mereka sekali lagi. Namun bagi saya, amat payah bagi parti-parti lain yang bergelar Alternatif seperti PAS dan KeAdilan untuk menang, selagi BN menguasai jentera kerajaan.


Apa-apa pun, kita wajar memberikan peluang kepada semua pihak untuk menang secara adil dan saksama, padang yang sama rata wajib diberikan kepada BN dan BA. Mampukah Malaysia yang berfahaman Demokrasi Terpimpin ini melaksanakannya?
Wallahua'lam!


Kutitip rindu bertalu-talu...sambutlah salamku di angin lalu.

Tiada ulasan: